Corrupció i prostitució. Un escàndol fa temps anunciat

Fa tres anys, l’Institut del Capital Social (INCAS) de la Universitat Abat Oliba-CEU va publicar un estudi sobre la prostitució a Espanya on s’…

Forum Libertas

Fa tres anys, l’Institut del Capital Social (INCAS) de la Universitat Abat Oliba-CEU va publicar un estudi sobre la prostitució a Espanya on s’alertava que la dimensió empresarial d’aquesta activitat era tal que necessitava, per a funcionar, de la col·laboració d’instàncies policials, polítiques i administratives; i que aquest fet, donat la ingent quantitat de diner negre que movia el negoci, era la porta oberta per a generar corrupció a gran escala.

És un fet evident que tot i l’esotèrica legislació espanyola en aquesta matèria –ja és una dada que mai s’hagi volgut modificar- la balança sempre s’ha inclinat cap al costat del creixement de la prostitució i el tràfic de dones; mai per l’altra vessant, la de la limitació, que també era possible perquè el marc legal és tal que amb facilitat -depèn de l’autoritat- pot oscil·lar d’un extrem a l’altre. També hauria d’haver cridat l’atenció que els lobbys del feminisme radical i de gènere assumissin la prostitució com una activitat més. I no deixa de ser escandalós que havent creat un Ministeri d’Igualtat regit per una dona, aquesta qüestió, estretament lligada a l’esclavitud de milers de dones, campegi per tranquil·lament, perquè la Sra. Ministra ha anat a altra part.
Ara ja hi ha 19 imputats en la trama de corrupció que va començar amb l’entrada de la policia per ordre judicial en els bordells o clubs d’altern, com es prefereixi, Saratoga i Riviera. Hi ha imputats sis policies, entre ells, el comissari coordinador de les comissaries locals de Catalunya i, prenguin bona nota, l’ex cap de la unitat contra les xarxes d’immigració i falsificació; és a dir, qui teòricament han de lluitar contra el tràfic de dones. També ho està l’inspector cap d’aquella mateixa unitat, que actua contra les xarxes d’immigració, la Ucrif, un inspector de la mateixa, un ex inspector cap i un subinspector. Hi ha diversos funcionaris imputats de l’Ajuntament de Barcelona; per exemple, destaca l’inspector de l’àrea de llicències d’un dels districtes de Barcelona. També 7 empresaris relacionats amb clubs d’altern, els esmentats Saratoga, Riviera i de la discoteca Llibertat; i tres advocats. Val la pena ressaltar que dos d’ells són, al seu torn, el secretari de l’associació de clubs d’altern i l’assessor legal de la Federació Catalana de locals d’oci nocturn.
Aquesta trama protegia als locals de prostitució, feia els ulls grossos davant el tràfic de dones, tot això presumptament, és clar, perquè cal pressuposar la seva innocència fins que el judici es realitzi, però a més extorquia a altres locals si no volien acollir-se a la seva protecció, al més pur estil ‘Xicago anys 30’, i ficava mà a expedients sancionadors per altres qüestions relacionades amb la vida nocturna, com l’excés de soroll. L’expedient desapareixia si es pagava la quantitat exigida.
Estem davant una gran trama que afecta a la política -de moment, a la local-, a la policia i a les organitzacions que agrupen als negocis d’altern i de vida nocturna. Hi ha una associació per a delinquir amb molta gent i en molts llocs diferents, i la justícia ha d’arribar fins a les seves últimes conseqüències. Primer, perquè la trama no està completa, la informació de que es disposa revela que hi ha peces per a encaixar que requereixen de la presència de més personatges. Segon, perquè en una qüestió de tant calibre ha d’existir un vèrtex, el cervell de tota l’organització i el nucli de persones que amb ell la dirigirien. No es pot tancar en fals i deixar aquest vèrtex en la foscor, perquè llavors aflorarà amb més força la tercera consideració: és possible que durant tants anys, tanta gent implicada en l’Ajuntament de Barcelona, en la policia, en mitjans que es relacionaven amb la política com són els advocats que representaven les associacions d’altern, ningú absolutament ningú, s’adonés de res?

Si es vol gratar un mica, les relacions polítiques de part dels imputats saltaran a la vista. Els locals extorquits, que eren molts i diversos, callaven i pagaven i a ningú se li va ocórrer acudir a la policia o al regidor del districte? O és que potser pensaven que la trama era tan gran que no estaven segurs de qui estava relacionat amb ella i qui no?

El delegat del Govern a Catalunya, i en el seu defecte el ministre de l’Interior, i l’alcalde de la ciutat, tenen el deure d’anar al fons en tota aquesta qüestió evitant que es tanqui en fals. La jutge que duu el cas, la mateixa que instrueix el gairebé finalitzat procés a Morín, no ha d’obviar l’entrar de ple en l’administració. La jutge Elisabet Castelló va denegar en el cas dels avortaments il·legals les peticions de l’acusació popular de citar a declarar a membres del departament de salut de la Generalitat. Les seves raons tindrà, però en aquesta ocasió és tan evident la penetració en l’administració pública i policial que ha d’explorar els fils fins a les últimes conseqüències.
També l’oposició té responsabilitats perquè ha de fer quelcom més que un acte formal en un ple, ha de seguir el tema i pressionar contínuament perquè s’esclareixin les coses i ho ha de fer tant Xavier Trias de CIU com Alberto Fernández Díaz des del PP en l’Ajuntament. I el mateix ha de succeir en el Congrés dels Diputats.
Finalment, vists els precedents, és necessari que es revisi la situació de tots els grans centres de prostitució a Espanya, perquè en cas contrari s’haurà facilitat que s’estabilitzi una trama que trafica amb dones, genera diner negre i corromp i abusa dels ciutadans.
Hazte socio

También te puede gustar