A l’homilia pronunciada ahir a la catedral de Barcelona, durant la missa del diumenge de Rams, el cardenal Lluís Martínez Sistach, va lloar la fermesa i la severitat amb què el Sant Pare ha tractat els casos d’abusos sexuals per part d’eclesiàstics.
.jpg)
El doctor Martínez Sistach va continuar dient: “En aquests dies, el nostre estimat Sant Pare Benet XVI s’identifica més amb Jesucrist pel sofriment que pateix amb motiu de les denúncies d’abusos sexuals per part d’eclesiàstics que, si bé comparades amb totes les que es presenten són un tant per cent molt reduït, són gravíssimes. El sofriment del Papa i dels cristians augmenta perquè, malgrat els criteris de transparència, fermesa i severitat amb què el Papa ha tractat i tracta aquests assumptes, hem de lamentar que hi hagi la tendència prevalent en els mitjans de comunicació de menystenir els fets i forçar les interpretacions amb la finalitat de colpir a qualsevol preu el nostre estimat Sant Pare”.
“Hem de pregar –acabà dient el cardenal- perquè el Senyor el conforti en el sofriment i li mantingui el coratge i la fermesa que té i respira en totes les seves actuacions”.